onsdag 20 mars 2013

Har smugit med godis och skräpmat

I hela mitt liv har jag mörkat med vad jag stoppar i mig. Behöver inte gå så långt tillbaka. Under den tid jag hade ett långt förhållande (15 år) så smögåt jag alltid. Jag kunde moffa i mig en stor chokladkaka på väg hem från jobbet. Kanske jag t o m köpte med en till och gömde i bilen och moffa i mig den med när jag gick ut med hunden. Köpte jag hem nåt gott till familjen till helgen köpte jag gärna dubbelt upp och gömde så jag kunde smygäta i min ensamhet. Ofta tog jag bilen på lunchen och köpte Mac donalds och satt kvar i bilen och moffade. Kunde trycka i mig hur mycket som helst. Nu när jag ser tillbaka på mitt beteende blir jag ledsen. Jag skulle bett om hjälp redan då. Tack gode Gud att jag fått hjälp idag och att jag var stark nog att ta beslutet. Tror inte att jag är ensam om att göra så. Vad vet jag?!?!

3 kommentarer:

  1. Du är verklige inte ensam....

    SvaraRadera
  2. Oj vad bra att du skriver om detta problem, det är ju ett beroende tyvärr o då hade du säkert skygglapparna på. Samma är det för mig, fast det är fikabröd o smågodis , åh vad jag vill ha ett datum för op så tungt att bara vänta.

    SvaraRadera