lördag 2 mars 2013

Partyrapport

Glas 1 (vitt vin) intog jag hos min kära granne kl 17.00. Slurp
Glas 1-5 intogs på krogen mellan 17.30- 23.30. Slurpelislurp.
Buffé intogs kl 18.00. ( helstekt kött ratatoulle och potatisgratäng. 1,5 dl som jag tuggade väl. Gick hur bra som helst. Ingen dumping alls.
Byte av krog. Glas 6 intogs utan problem. Slurp.

Summering:

Med en positiv inställning och att våga prova så kommer man leva ett underbart liv som gastric bypass-opererad. Dessutom stämmer inte det jag fått höra om gp-opererad och alkohol. Att man ska bli så jäkla packad på ett glas. Bullshit säger jag bara. Allt var som vanligt. I alla fall på mig.

En konstig sak bara: vin kan man dricka precis som förr eftersom det inte är båt man häver o sig utan smuttar på.
Kram på er och ha en underbar lördag.

4 kommentarer:

  1. Härligt att det funkade fint för dig =)
    Själv är jag precis i början av min resa med gbp och ska på gruppinfo inom kort, hittade din blogg av en slump när jag googlade mig fram i djungeln av gbp bloggar.
    Tack för att du delar med dig om din resa, härligt att det gått bra fär dig. kram från en ny läsare till denna blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade hit!! Glad för din skull att du bestämt dig för en gp och ett tips kommer här till dig. Gå in med en positiv inställning och våga prova och upp och rör på dig direkt efter op. Kram

      Radera
  2. grattis. verkar ju gå finfint med vin för dig. grymt modigt att våga på så där snabbt inpå open. hade jag nog inte vågat :P jag inbillar mig iaf nu, så här veckan före att jag kommer att vara skiträdd för att pröva saker efteråt. Men jag är kanske modigare än jag tror ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror bestämt att man måste vara super-positiv och våga testa saker. Har aldrig mått så bra som nu. Kram

      Radera