söndag 17 mars 2013

Hur mycket har du gått ner?

Det är den ständiga frågan och varför? Många man träffar frågar samma och för mig är det ganska oviktigt. Kilon är bara en siffra. Det viktiga för mig är att jag mår bra. Riktigt jäkla bra. Så bra så man glömmer att väga sig.
Igår stirrade kassörskan på mig när jag var och handlade på förmiddan och jag tänkte att det kanske var för att hon inte sett mig på ett tag och såg nu att jag blivit mindre. Hon sa ingenting då men när jag kom in på eftermiddan så sa hon:
Du kanske undrade varför jag tittade så mycket på dig förut idag? Men jag tyckte du var så himla snygg i håret.
Tack tack! Men jag som just klivit upp typ rufsig tänkte jag. Kan bara säga att det värmde och var så jäkla skönt att det inte var fokus på min vikt. Tycker det är underbart att få må bra men är rätt trött på att dra storyn för alla som undrar. Jag får väl trycka upp lite visitkort med min bloggadress att dela ut så slipper jag dra allt over and over again. Skit samma, nu ska jag rota fram nåt att käka och zappa tv så här kl 06.50 på söndagsmorgonen. Ta hand om er och ge någon ett leende idag. Tack för ordet!

1 kommentar:

  1. jag håller med dig fullständigt. För att inte tala om den där kommentaren "å vad snygg du har blivit" vad ska man svara? tack, jag va ju så jävla ful innan , eller??
    Eller " gud vad duktig du är" Ja, tack, men det är inte för att jag var oduktig eller lat innan som jag var överviktig. Har kämpat HELA tiden, inte bara nu när det börjar synas! Det är ju aldrig någon som säger till en tjockis "vad duktig du är som kämpar, trots att det är så jävla svårt att få resultat". Nä, det förutsätts hela tiden att man inte gör nått.

    Men kul och härligt att få en kommentar om sin firsyr. om det nu var så att hon faktiskt gillar den, så är det ju gyrmt att få höra det också :)
    kramar

    SvaraRadera