lördag 23 februari 2013

Arsenalen serverad på silverfat

Innan operationen var det saker ingen pratade om som hörde till. Detta kanske bara gäller mig och en del andra men kan vara bra att veta.

1. Jag trodde jag skulle dööööö direkt när jag vaknar för det gjorde så jevla ont. Så var det för mig som har världens lägsta smärttröskel :(

2. To do nr 2 är det nödvändigt???? För det var ingen som tyckte var viktigt. För mig tog det flera dagar och det är väl så det kommer se ut framöver. Positivt är ju att det inte går åt så mycket "muggpapper"

3. Svårt att få i sig det man ska. Ja det ska gudarna veta vilket kämpande.

4. Man ska h på sig stödstrumpor några dagar dygnet runt efter op då risk för propp är stor.

5. Blev livrädd när jag träffade andra på avdelningen som också gjort en gp som fått komplikationer. Vanligare än man kan tro tydligen. Man blir nojig!!!!
Komplikationer som läckage och blödningar i magen. Ushiamig!

6. Man ska tokblåsa i en minitrumpet 1 gång per timme gånger 10 ca en vecka. Eller tills den är slut efter 3 veckor. Bara för att inte lungorna ska kollapsa. Ett jevla tutande! Tur det inte är ljud i skiten.

7. När man kommer hem ska man ta egna sprutor 10-20 dagar. Ta dem själv med andra ord är ju skitjobbigt om man är spruträdd. Tur jag inte är det! Leker doktor Angie varje kväll .

8. Mediciner livet ut!! Ja så är det men bara vitaminer på recept i princip. Se bild - sprutorna och trumpeten kör man bara ett tag som tur är.

9. Man är uppblåst som en ballong flera dagar efter op. Man ser och känner sig verkligen som uppblåsbara Barbara.

10. Man tappar en satans massa hår. Vitaminbristerna visar sig fort kan jag lova. Peruk eller kosttillskott Priorin , det är frågan.


Ja det var lite kort.

Ha en underbar dag. Det planerar jag i alla fall.

Kram Angie





1 kommentar:

  1. å tack! Men eller hur. Inge som sägar hur mycket man ska genomlida runt om kring. så bra å veta. Jag är ju lite narkosrädd. Tycker att själva uppvaket är urjobbigt och så brukar man få så sjukt ont av den där gasen de blåser upp en i. Man känner sig ju korsfäst när man vaknar. Det känner jag ska bli jobbigast.
    Alla mediciner är jag lite beredd på. Men komplikationer. Huga!
    guskelov att du inte fick några komplikationer. nu kan det bara bli bättre och bättre
    kram

    SvaraRadera