lördag 9 februari 2013

Lördagkväll utan mat, vin och cigg

Är bortbjuden ikväll till goda vänner på kortspel. Bara att ta med pulverpåsen och dra på smilbanden. Man kan ju inte gräva ner sig för att man kör sitt strikta hälso-race. Nog för jag känner mig extra tråkig just nu men måste rycka upp mig. Innan jag tog mitt hälsobeslut satt jag väl på nån pub så här dax och tog en bira med mina vänner och sprang ut och in och rökte cigg. Det var trevligt det med men nu ska jag satsa på operationen som sker om exakt 10 dagar. Det är ingen dans på rosor för er som tror det. För det första så ska man förbereda sig på många plan innan.
. Börja motionera regelbundet (har jag aldrig gjort)
. Flytande vlcd kost ( typ nutrilett ) 2-3 veckor innan operationen. ( har jag aldrig klarat mer än 1 dag förr)
. Sluta röka ( har rökt nästan hela mitt liv )
. Ändra sitt ätbeteende mentalt ( det kommer ta en jefla tid att få i sig den lilla mängd man får äta efter op )

Hela livet kommer att förändras efter operationen. Man får offra och försaka många saker men är övertygad att jag kommer vinna mer än jag förlorar på att genom på en gastric bypass op.

Ett konstaterande - Man har inte roligare än man gör sig oavsett om man går på "pulver" (nutrilett) eller dricker bira och drar cigg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar