torsdag 7 februari 2013

Dagens tanke! Om fötter och vikt

Det snurrar en del tokiga tankar i min skalle och jag funderar på mycket just nu. Just idag for mina tankar iväg som vanligt och hamnade på mina fötter. Det var givetvis min dagliga promenad till jobbet som fick igång tankeverksamheten. Mina skor kändes stora och tunga och jag började fundera på om även mina fötter krymper av den här "flytdieten" jag utsätter min kropp för?

Hahaha vilken korkad människa jag är, kom jag på efter en stund. Hade ju inte tvättat så jag hade tagit på mig mina tunna, tunna sommarstrumpor. Klart som f-n att skorna glappar då! Inte kan fötter krympa sååå drastiskt på 10 dagar?

 Ja, ja tänkte jag och vandrade vidare. Självklart släppte jag aldrig tanken om mina fötter utan jag drömde mig iväg om att nån gång i framtiden kanske kunna köpa di där smala höga "klackeskorna" som jag suktat efter hela mitt liv. Ju bredare och tjockare fötter man har, ju större skostorlek krävs och så stora snygga skor finns inte. Hoppas, hoppas di krymper, mina fossingar!

Ja, inte för att jag tror detta är ett värdsligt problem.... men visst får man tag i snyggare skor ju mindre feta fötter man har.

Tack för ordet






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar