onsdag 6 februari 2013

Idag känner jag mig fetare än vanligt

Konstigt att jag känner mig så fet idag. Jag är ju inne på min 9:e "flytdag" med max 800 kalorier om dagen. Borde ju vara smal som ett snöre men känner mig som en tunna. Men får väl vänta till morgondagen, då kanske en annan känsla infaller sig. Jag kanske t o m tappar brallorna för jag blivit så mager. Hahaha bara en önsketanke men man måste få drömma lite. När jag promenaerade till jobbet i morse så for det en del tankar i mitt huvud.

Undrar om jag blir annorlunda behandlad av människor när jag blir "normalviktig" (vad nu det är ??!!)

Har läst en hel del om tjockisar som känner sig utanför i samhället. Jag kan hålla med till viss del faktiskt. Kommer ihåg en händelse när jag var med en gammal vän på tivoli och skulle åka en värsting-karusell. Då ropar han som sköter karusellen - Please Lady, step out you are to heavy!
Snacka om att jag kände mig kränkt. De kunde väl åtminstone satt upp en skylt om vikten precis som de gör om längden för att få åka. Tvi, där var min kväll over and out. Folk glodde och garvade bakom min rygg och det sved ända in i bemärgen.

Så mitt råd är nu- SÄTT FÖR F-N UPP VIKTSKYLTAR vid karusellerna.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar