onsdag 13 februari 2013

S:t Görans-visit idag !

Vaknade pigg som attan en timme innan klockan skulle dra igång värsta skrällen. Undrar om det kan vara så att jag börjar bli nervös lite smått nu? Nej inte JAG inte!
Om sanningen ska fram så funderar mycket på mitt val nu. Men jag kommer hela tiden fram till att det är ett klokt val just för mig. Inga tveksamheter men kan väl vara så att jag är lite skraj för en så stor förändring?

Här är min sanningslista:

FÖRDELAR
  • Jag kommer slippa banta resten av mitt liv ( man kan ju för f-n inte få i sig så mycket )
  • Jag kommer få bättre självförtroende (är jag övertygad om)
  • Jag kommer orka göra mer fysiska saker
  • Jag kommer bli SMAL
  • Jag kommer minimera risken för sjukdomar som diabetes
  • Mitt matkonto kommer bli så gott som obefintligt (hahaha)

NACKDELAR

  • Jag kan inte ligga i soffan och mölja i mig en stor påse ostbågar, 1,5 l cola och en 200-grammare Marabou på helgerna
  • Jag kan "dumpa" om jag äter för fort och fel (dumpa=hjärtklappning, matthet och sjukdomskänsla)
  • Jag kan inte slänga i mig mat när jag har bråttom (ska ta minst 20 minuter att få i sig 1-2 dl mat)
  • Ärr
  • Hängande hud
  • Det går inte att återställa till normalläge igen (har man opererat gp så har man)


Listan ska jag lägga på en egen sida så småningom så jag kan fylla på den när jag kommer på nåt.

Återkommer ikväll med rapport om mitt besök hos narkosen på S:t Görans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar